Haiduc Cronici: Hells Angels

anul este 1965. SUA se află în mijlocul războiului din Vietnam, Martin Luther King a mărșăluit recent de la Selma la Montgomery, iar „regele drumului” al lui Roger Miller este numărul unu. Treisprezece motocicliști se întâlnesc la colțul Opth și Davidson din San Bernardino, California, pentru a forma Clubul de motociclete Vagos, începând o istorie care ar implica trafic de droguri, ciocniri cu poliția și o rivalitate violentă cu Hells Angels.,președintele ales a fost Rudy Esparza, poreclit Puro, care a condus noul club în selectarea numelui lor. Alte nume considerate incluse Coffin Dogers MC și Satan Saints MC, dar Vagos MC, spaniolă pentru vagabond, a fost ales. Noul lor patch, un diavol roșu pe un fundal verde, a fost inspirat de o imagine a unui diavol în revista LIFE intitulată ” întoarcerea din iad.’

în anii 1960 au fost înființate mai multe bande de motociclete în afara legii (OMGs) decât în orice alt deceniu. Statutul de haiduc este acordat grupurilor care nu sunt sancționate de Asociația Americană a motocicliștilor (ama)., Acestea sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de 1% ers, un termen care a apărut după revolta motociclistului Hollister din 1947, când AMA ar fi pretins că 99% dintre motocicliști respectă legea cetățeni, deși AMA nu au nicio înregistrare de a emite acest lucru ca o declarație oficială sau publică.

bicicliștii ar muta de multe ori între cluburi sau găsi clubul lor fiind absorbit într-un club mai mare. Puro a fost anterior cu Psychos MC și alții s-au alăturat de la cluburi, inclusiv El Diablo MC. Întrebarea dacă Vagos ar absorbi sau fi absorbit a fost răspuns foarte repede ca mai multe capitole au apărut în California., În 2014, FBI a enumerat Vagos ca fiind unul dintre cele mai mari grupuri de motociclete în afara legii din America de Vest, cu 600 de membri în 24 de capitole din toată America, precum și capitole din Canada, Mexic și Europa.

Mafia pe roți?

descris de Vagos infiltrator Charles Falco ca „mafia pe roți” Vagos au câștigat mai mult lor 1% er patch-uri. Arestările legate de droguri au fost făcute de-a lungul istoriei lor colorate., În 1987, șeful capitolului South Bay și președintele capitolului Desert Hot Springs, împreună cu alți trei, au pledat vinovați de conspirație pentru distribuirea metamfetaminelor. Peste 40 de kilograme de cocaină și opt kilograme de metamfetamine (și un lansator de rachete!) au fost confiscate într-un raid din 2011. Și în 2014 patru membri Vagos au fost arestați de FBI pentru vânzarea de metamfetamine.pe lângă spălarea banilor și traficul de arme, Vagos sunt cunoscuți și pentru violența lor generală, în special cu OMG-urile rivale., Pe măsură ce Vagos a încercat să-și extindă teritoriul, tensiunea a izbucnit între ei și alte OMG-uri, în special Hells Angels. În 2001, un corp sângeros a izbucnit între Vagos și îngerii din orașul Californian Costa Mesa. Și în 2010 un argument peste care gasca ajuns să stea în Starbucks în Santa Cruz escaladat. O încăierare în afara magazinului de cafea a dus la un schimb de focuri în Chino Valley, mai multe unitate de impuscaturi si un feud amar.autoritățile s-au infiltrat cu succes în Vagos de mai multe ori., George Rowe, un criminal de stradă al cărui prieten dispăruse după un incident cu Vagos, s-a oferit voluntar să meargă sub acoperire ca parte a operațiunii 22 din 2003. Dovezile sale adunate de-a lungul anilor 3 au dus la arestări și condamnări 42 pentru infracțiuni la fel de grave ca și crima. În timp ce Charles Falco și-a croit drum până la numărul doi al capitolului Victorville și a furnizat ATF (Biroul de alcool, tutun și arme de foc) adunând suficiente informații pentru a face arestări 62 pentru infracțiuni, inclusiv asalt și crimă., Fun fapt, atât Rowe și Falco au scris cărți despre experiențele lor și de fapt apar ca personaje în cărțile celuilalt.cu toate acestea, Vagos au propria lor armă în lupta lor continuă cu poliția – procesul. În 1990, Vagos a dat în judecată poliția și a primit o înțelegere de 2 milioane de dolari susținând că sunt ținte ale abuzului masiv al poliției la începutul anilor optzeci., Și în 2010, când Vagos au fost acuzați de o serie de capcane de casă care au vizat poliția, au dat din nou în judecată și au primit o înțelegere care a inclus o declarație publică și returnarea bunurilor confiscate în anul precedent.

1% ers

ca și în cazul tuturor grupurilor criminale, Vagos nu fac publicitate crimelor lor mai notorii. Site-ul lor PR vagosmcworld.com, le prezintă ca un club, mai degrabă decât o bandă. Răspunsul lor consecvent la arestări este că nu toți membrii lor comit infracțiuni, ci câteva mere rele., Deci, organized crime syndicate sau un club unde doar 1% din cei 1% ers le dau un nume rău…?

Helen Comerford

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *